Aihearkisto: Lausunnot ja pöytäkirjat

Lahti-Seuran ja Nastola-seuran tapaaminen (2)

Lahti-Seuran ja Nastola-seuran yhteinen palaveri pidettiin huhtikuussa c/o Malskin tiloissa Kulmakadulla. Tapaamisesta ja sen alustavasta sisällöstä kirjoitimme ennakkoon mm. Hollolan Lahti -lehdessä 1/2015. Tilaisuuteen oli saapunut molempien seurojen hallituksista viisi henkilöä. Tilaisuus oli vapaamuotoinen, iloinen ja innokas. Todettiin, että seurat … Lue loppuun

Tallennettu kategorioihin Julkaisut, Lausunnot ja pöytäkirjat | Jätä kommentti

Lahti-Seuran ja Nastola-seuran tapaaminen (1)

​Tiedote Lahti-Seuran ja Nastola-seuran hallitusten yhteisestä tapaamisesta, joka pidettiin maanantaina 20.4.2015: Seurojen yhteinen palaveri pidettiin c/o Malskilla Kulmakadulla. Tilaisuus oli vapaamuotoinen, iloinen ja innokas. Todettiin, että seurat jatkavat kuntaliitoksen jälkeen toimintaansa omilla alueillaan, mutta tekevät yhteistyötä. Hankkeet saavat laajemman ja aikaisempaa … Lue loppuun

Aseman seudun kaavaluonnos – lausunto 31.3.2015

Lähettäjä: Lahti-Seura ry Vastaanottaja: Lahden kaupunki Tekninen ja ympäristötoimiala / maankäyttö Kimmo Sutinen LAUSUNTO ASEMAKAAVAMUUTOS A-2610 Asemakaavamuutos: Lausunto asemakaavan muutoksen luonnoksesta, A-2610, joka koskee Keski-Lahden (1.) kaupunginosan kortteleille 165 ja 166. Lahti-Seuran mielestä radanvarren tiivistäminen on tärkeää koko keskustaseudun kehittämisessä. … Lue loppuun

Oskarin Piha -lausunto 6.12.2014

Vastaanottaja: Lahden kaupunki Tekninen ja ympäristötoimiala / maankäyttö Marja Mustakallio LAUSUNTO ASEMAKAAVAMUUTOS A-2619 Asemakaavamuutos: Lausunto asemakaavan muutoksen luonnoksesta, A-2619, joka koskee Keski-Lahden (1.) kaupunginosan korttelin 17 tonttia 83 (Rautatienkatu 18). Asemakaavamuutoksen tavoitteena on mahdollistaa asumisen lisääminen ydinkeskustassa tutkimalla täydennysrakentamismahdollisuutta kulttuurihistoriallisesti … Lue loppuun

Mytäjäisten varjokaava -lausunto

Mytäjäisten varikkoalueen varjokaava -lausunto [linkki varjokaavaan] Mytäjäisten varikkoalueesta on tehty ns. varjokaava. Olemme tutustuneet varjokaavaan ja Lahden kaupungin asemakaavan muutokseen nro A-2513. ja siihen liittyvään osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan. Senaatti-kiinteistöt on hakenut 2.12.2011 asemakaavan muutosta hallinnoimalleen varikkoalueen osalle, joka on kolmion … Lue loppuun

Matkakeskus-lausunto 12.3.2012

Vastaanottaja: Lahden kaupunki Tekninen ja ympäristötoimiala Maankäyttö Asemakaava ja asemakaavan muutos Keski-Lahden (1.) kaupunginosan tilojen 9:9, 9:8, 2:2, 9:66 ja 9:67 osille Lahti-seura katsoo, että esitellyistä vaihtoehdoista vaihtoehto 2 (VE2) on toteuttamiskelpoisin. Kannen rakentamisella Vesijärvenkadun päälle välillä rautatie-Mannerheimintie, saadaan pinta-alallisesti … Lue loppuun

Teivaan hotelli -lausunto 26.5.2011

Vastaanottaja: Lahden kaupunki Tekninen ja ympäristötoimiala Maankäyttö Asemakaavan muutos A-2492 (Teivaan hotelli) Lahti-Seura katsoo, että Teivaan hotellihankkeen toteutuminen edistää Lahden kaupungin ja koko Päijät-Hämeen vetovoimaisuutta. Hyvin toteutettuna se saattaa elävöittää myös Lahden keskustaa. Aikaisemmista tuon alueen hotellikaavailuista poiketen nyt esillä … Lue loppuun